الاثنين، ١٩ أكتوبر ٢٠٠٩

ما قبل الرحيل

بعد غياب طويييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييل عن الكتابة اجد نفسى اعود مرة اخرى للكتابة و هذة المرة تختلف كليا عن اي مرة سابقة ليها .
المرة دي بكتب قبل الرحيل -متخافوش يا ولاد انا مش حموت انا رايح البى نداء الوطن - قبل مرور 8 ايام فقط على الترحيل الى كلية ظباط احتياط فى فايد
يمكن عشان كدة حيبقى بوست النهاردة مختلف شويتين و طويل تلات شويات عشان انا حاسس بحاجات كتير جدا و عشان كمان اسيبلكوا بصمة تفتكرونى بيها وانا فى الصحرا.

اولا انا حاليا بعيش حالة اكتئاب غير طبيعية - ربنا يديمها نعمة على شعبنا الغلبان - و الاكتئاب دة مش معناه انى منطوى ولا سايب دقنى ولا بقطع فى هدومى مش عشان انا عاقل لا سمح الله بس عشان اللى عايشه دلوقتى و الحمد لله عدا المرة دي بكتييييييييييييييييييييييييييييييييييير اوي

حاسس بوحدة غير طبيعية مع انى يا اخى الحمد لله معارفى بعدد طوب و زلط الارض و الحمد لله ربنا يخلي لي اخواتى و امى و اللى بحبها
طيب انا حاسس كدة بوحدة ليه !!! ماهو حاجة فعلا تخليك تستغرب انا لية حاسس زي الشمندورة دى مش عارف حاسس انا فى وادى و العالم فى وادى تانى خالص و مفيش اي نقطة نتلاقى فيها بكدة بس بجد انا حاسس بوحدة غير طبيعية يمكن عشان الترحيل كمان اسبوع و بجهز نفسى ولا عشان الاسباب اللى حقولها بعدين

انا من الناس اللى ربنا ابتلاهم بعيب خطير جدا ان انا مش بعرف ابين مشاعرى كويس يعنى مش عارف لية الموضوع دة سبب لييا ازمة و لسة بعيشها لحد دلوقتى مع وفاة والدى الله يرحمه انى ماكنتش مبين ليه مشاعرى كويس و ندمت و لسة بندم مع كل صبح بيعدي علييا انى مابينش انا بحبه اد اية

قياسا ان الانسان حيوان فانا حضرتك من اكبر البهايم فى الدنيا عشان ما اتعلمتش من غلطتى اللى قولتها فوق و لسة برضة مش مبين ان اهلى حيوحشنى و انى بتعذب كل يوم بيمر و انا حبعد عنهم وان انا بموت كل يوم انى مش بقعد معاهم كفاية و ان بتمنى ان اللحظة ترجع عشان اقعد معاه وقت اكتر .

يمكن عشان شايف ان عمرى بيتسرق منى بطريقة شيك - اشوفكم 2012 !!!-
يمكن عشان انا حاسس انى زي الراجل المحبوس دة وان احلامى كلها انتقلت من خانة طالب فى الكلية الى خانة فى الجيش ولاتزال تحت قيد عدم التنفيذ
ولا يمكن عشان هى معايا واحد هناك بيسال طيب وانت مش كنت بتتمنى انها تبقى معاك اقوله اه كنت ولسة و حفضل اتمنى دة بس انك تحس انك عاجز عن تحقيق ابسط الاحلام ليها صدقنى دة حيخيليك تحس باكتر من اللى حاسس بيه

ولا عشان الكلام العاقل السليم ولاعشان اية بالظبط !!!!!! صدقنى انا مش عارف الاسباب كتير و ملاحق اكتب
على العموم حبقى افتكركوا من فايد




ليست هناك تعليقات: