الخميس، ٢٩ يناير ٢٠٠٩

من انا






السؤال دة المفروض كل شخص يسأله لنفسه. مين انا؟؟

كتير سألت نفسى السؤال دة وللأسف ما وصلتش لأجابة مقنعة !!! فأنا يا سادة شخص عادي جدا لدرجة تقهرك ...
اه والله حتحس انك حتشل من كتر ما انا شخص عادي مش مصدقين طبعا واحلفكم بالله انى ولا انا كمان

يعنى انا اهتماماتى كلها عادية جدا.ما مفيش شئ مميز فى حياتى .من عامة الشعب فى الدفعة يعنى لا بتاع امتيازات و لا موس وهارى نفسى كتب ومراجع و لا حبيب الدكاترة وبتناقش معاهم فى مشكلة الشرق الاوسط اللا محدود

ولا انا مقضيها ومكبر دماغى و منفض للتعليم !!! انا الشخص اللى بيمثل الحالة اللى فى النص . حاجة تقهر

خد على كدة فى كل حاجة فى حياتى . لسة عايش فى فترة ماتت من زمان عند ناس كتير.للأسف انا تقريبا الوحيد اللى عايش فيها.

ومن هنا حبدأ كلامى عن ان انا وحيد-مش معنى كدة انى قطوع من شجرة واقعد اسبل فى عيني عشان حضرتك تتعطف علييا-

انا حاسس انى لوحدى الأيام دة .مفتقد حاجات كتير .وبعدين انا اكتشفت من فترة انى الاحساس دة عندي من زمان..

مش عارف لية يمكن عشان اتفرطنا من بعض كل واحد فينا راح والدنيا خدته ومشى فى سكة بعيدة اوي عن التانى
يمكن عشان مفيش حد فى حياتى -بأعتبار ان الانسان حيوان اجتماعى لازم له من شخص اخر يتعايش معاه-
يمكن لأنى محدش فاهمنى ولا حاسس بييا
انا مش عارف فى اية ؟؟!! بس اللى اعرفه انى عمرى ما كنت اتخيل انى اقعد اكتب الكلام دة.بس للضرورة احكام زي ما حضرتكوا عارفين .

حاسس انى عايش لوحدي بالرغم من كل الناس اللى اعرفها -ربنا يخليهم لييا- بس مش كفاية !!!
ودة يخلص حل المشكلة فى حاجة واحدة . انى محتاج حد معايا فى حياتى ودة شعور طبيعي جدا وازاي مكنتش حاسس بالشعور دة يبقى فى حاجة غلط فى مخى.

المشكلة ان انا لاقى اللى يكملنى .احساس فظيع بالوحدة .الناس بقت .......... غريبة .ولا انا اللى بقيت غريب.

مش عارف!!

بس صدقنى ان شعور Stand alone شعور سخيف احساس انك لوحدك احساس ان موبايلك ممكن يقعد باليومين ما بيرنش!!!!!


ليست هناك تعليقات: